Rennstrecke

A F1 2011-es évadának eseményeit, történéseit bemutató blog. E-mail: blog.rennstrecke@gmail.com

Utolsó kommentek

Archívum

Naptár

május 2025
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31

2011.03.28. 18:13 αδαm

Mi is az a KERS?

 A KERS(Kinetic Energy Recovery Systems) magyarul Kinetikus Energia Visszanyerő Rendszer nem más mint a F1-ben 2009-ben bevezetett,az előzést elősegítő eszköz.

Ez az eszköz a fékezésnél keletkező energiát akkumulátorokban raktározza el,amik az autó aljában találhatóak,majd a pilóta egy gombot aktiválva egy körben 6,6 mp-en keresztül használhatja.Ez idő alatt az autónak plusz 80 LE-t biztosít a rendszer,ezzel megkönnyítve az előtte haladó autó utolérését,majd megelőzését.

A szerkezet tömege kb.40 kilogramm.Az autó hátsó részében a motor mögötti részén helyezkedik el és a hátsó kerekek töltik fel a rendszert.Hátránya,hogy az autó súlyeloszlása a rendszertől nagy mértékben romlik.

A rendszer bevezetésekkor az autók minimális súlya 605 kg volt,de ezt felemelték 620 kg-ra.

2009-ben a csapatok fele bevetette az újítást,de annak megbízhatatlansága és hátrányai miatt csak két csapat használta év végéig,aFerrari és  McLaren-Mercedes.2011-ben visszatért a rendszer a F1-be.Idén a Magneti Marelli a Mercedes szállít KERS rendszert a csapatoknak.Erre évi 1 millió eurót költhetnek a csapatok és további 4 milliót fejlesztésre.

Idén a Ferrari,Red Bull,McLaren,Mercedes,Lotus-Renault,Force India és a Williams használ KERS-t.

 

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://rennstrecke.blog.hu/api/trackback/id/tr462779485

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása