Közel négy hónapos szünet és egy elmaradt futam után újra felbőgnek a F1-es autók motorjai a hétvégén, az ausztráliai Albert Parkban.
A F1-es szurkolóknak mindig izgalmas az első verseny, hiszen itt kiderül, hogy a téli tesztek során a csapatok mennyire tudták felkészíteni az autóikat a szezonra.Rengeteg szabályváltoztatás és egy új pálya várja idén őket.
A szabályokról a teljesség igénye nélkül:
Idén visszatér a KERS, ami már a 2009-es szezonban bizonyította, hogy igenis helye van a F1-ben a "zöld energiának".Persze a kis csapatok többsége nem használja hiszen ezt nem fér bele a keretebe.Mi lenne velük ha a hörcsögöknek még répát is kéne venni,belegondolni is szőrnyű....
Betiltották az állítható első szárnyat,helyette kaptunk állítható hátsószárnyat.Ez is csak úgy mint az előző,az előzésben nyújt segítséget a pilótáknak.A pilóta a pálya egy adott részén és egy jelre használhatja csak, ha 1 mp-en belül van a mérési pontnál az előtte haladó autóhoz képest.Esőben és nedves pályán nem használhatják a rendszert.
Új gumiszállítót üdvözölhetünk a Pirelli személyében.Szerintem ez az a változtatás ami a legnagyobb izgalmakat okozhatja majd a versenyeken,feltéve ha nem csak azt látjuk majd,hogy ki milyen óvatosan körözget és kerül minden a keményebb fékezéseket csak hogy kímélje a gumikat.De ha az lesz amiért direkt kevésbé tartós gumikat gyártottak akkor rengeteg kerékcserét,helyváltozást,előzést! és végre izgalmasabb versenyeket láthatunk. Bár a gumik megjelölésével lesz probléma,hiszen a szabadedzéseken egyértelmű volt,hogy nem lehet látni "onboard" a gumik jelzéseit, az ezüst színű jelölés pedig láthatatlanná válik amikor elindul az autó.Más színnél nem volt probléma.
107%-os szabály:Az idei év legjobb döntése.Remélhetőleg minél többször alkalmazzák majd és nem kell a lekörözéseket nézni.
És nincs F-csatorna.Erről többet nem is érdemes írni...
Pilóták:
A mezőnyben négy újonc található idén.Paul di Resta (Force India), Pastor Maldonado (Williams),Sergio Pérez (Sauber) és végül Jerome d'Ambrosio (Virgin).Két visszatérő is van a mezőnyben.Az egyik Nick Heidfeld(Lotus-Renault) aki Robert Kubica helyére érkezett a csapathoz, a másik Narain Karthikeyan(Hispania) aki nélkül meglett volna a mezőny, de a Hispania a pilótáitól mint tudjuk csak a pénz várja,tehetséget nem.
Új helyszín:
Új pálya idén India lesz.Október utolsó hétvégéjén látogat ide a F1 mezőnye.A pálya becses neve Jaypee International Race Circuit .Az 5137 méter hosszú aszfaltcsíkon 60 kört kell majd teljesíteniük.De ha abból indulunk ki,hogy ez is egy Tilke pálya lesz akkor itt is csak az időjárás okoz majd izgalmakat.
Szabadedzések:
De térjünk vissza Ausztráliába.Az első és a második szabadedzést már ma hajnalban meg tartották.
Az első szabadedzésen úgy tűnt semmi nem változott tavaly óta.A mezőny élén szokás szerint a Red Bull és a Ferrari volt.Viszont a középmezőnyben nagy volt a mozgolódás,ott nincs nagy különbség a csapatok között.A McLaren úgy tűnt megőrizte a téli formáját ami nem adott okot bizakodásra a Hamilton és Button drukkereknek.De ahogy ez lenni szokott a F1-ben nagyon gyorsan megváltozott a sorrend a második szabadedzésre.A McLaren pilótái rögtön az élen találták magukat.Mögöttük Alonso majd a Red Bull pilótái.Schumacher a Mercedes autójához nagy reményeket fűz ebben az évben,bár úgy látszik nem sikerült annyit javulniuk mint szerettek volna .A Hispania pedig hozza a formáját.El nem készült autó,fizetős pilóták,0 anyagi háttér.Ha másban nem,ebben egyedül állóak a mezőnyben.Bár hála a 107%-os szabálynak remélhetőleg minél kevesebb futamon jelentenek majd akadályt a többieknek.A Virgin pedig ha nem tud holnap gyorsulni az időmérőn,akkor csatlakozik a Hispaniahoz és ez a csapat is csak a TV-ből nézheti majd a versenyt. De mint tudjuk őket csak azért engedték be a F1-be hogy minél több autó legyen.Remélem Mosleyt azóta is bünteti egy domina csak mert megérdemli a törődést...
(Összefoglaló az időmérőről és a futamról holnap illetve vasárnap!)
(Kép:AFP)
Utolsó kommentek